Wednesday, June 30, 2010

Monday, June 28, 2010

yedik yedik...

video

Ailece ilk piknik




Evet dun aksamin gec saatlerinede kalmis olsak, ailece ilk piknigimizi yaptik... biraz yorucu oldu benim icin ama cok guzeldi...

Duru cimlere bayildi, bir O nu ortunun ustune cektikce o yuvarlanip hoppp cimlere kacti... Defne de her buldugu seyi hopppp agzina, hatta arada Duru nun masasinda ki yiyecekleride yemek istedi zor engel olduk...

Friday, June 25, 2010

Karpuz Yedik



Megerse gec kalmisim tattirmakta. Kizlar bugun zevkle ustlerini baslarini batira batira karpuz yediler. Sonrasinda kiyafetler degisti ve ortalik bir guzel silindi. Karpuz yemek bayagi kirli bir ismis.

Buarada dun ilkkez dondurmanin tadina baktik. Minnacik ama cok sevdik. keske seker orani az olsa...hep yesek hep yesek...

Thursday, June 24, 2010

need to be motivated

Aslinda bu bloga her zaman guzel birseyler yazmak istiyorum ama maalesef her anim yazmak istediklerim gibi guzel gecmiyor. Bazen tum motivasyonu kaybediyorum, ugrasmak ve cabalamak icin. Sanirim suan o donemlerden birini yasiyorum. Olaylar duzene girdikten sonra, eminim ki ben bu yazimi okudugumda neden kendimi bosuna uzmusum diye kendime kizicam .

Son iki gundur Defne nin atesi yukseliyor. Gunde bir kac doz verdigim ates dusurucuyle dengelemeye calsiyorum. Dun dr. goturdum, bir problem gormediler. Cuma ya kadar beklicez, bir duzelme olmazsa dr. yollarina dusecegiz tekrardan.
Dun den beri kizlar yemek yeme olayina paydos verdiler. Aslinda belki normal ama ben hemen sonuc alayim, onlerine koydugum herseyi yesinler istiyorum. Kisa bir surede olsa duzene girmis olan uyku olayimiz, son bir kac gundur sapitti diyebilirim. Duru her daim aglamaya hazir zaten, yatigina koymamla aglamaya baslamasi bir oluyor. Bende de tutarsizlik var. Bazen kiyamiyorum hemen kosup aliyorum, bazen mecburen aglatiyorm, cunku bende de piller bitmis oluyorm. Yetemiyorum ben bu kizlara ksiacasi.

Dunyanin en aci seylerinden bir tanesi aglam sesi dinlemekmis. ben anne olunca ogrendim. Bazen onlarin aglmasindan dolayi, aksam uyku saatlerinde bende oturup agliyorum, ruhum aciyor:(


Sleep training olayina bir dalmam lazim, biliyorum zor olacak ama zaten uyuyamadiklari icin agliyorlar. Denemeye baslayinda yazmaya calsirim.

Motivasyona, iki cift laf edicek insana, ve belkide kendime ayiracak zamana ihtiyacim var ama nasil olacak bilmiyorum.

Bir sonraki postta guzel seyler yazmak dilegiyle...

Berna

Monday, June 21, 2010

Baby Led Weaning


Baby led weaning, yani bebislerin kendi kendini besleme yontemi...



yaklasik olarak 6. aydan beri minik kuzulari kasikla besliyorum, ve yogurt disindaki butun yiyecekleri organik olanlarindan evde hazilamaya calisiyorum. Eee tabi evde iki bebek olunca , bayagi bir zamani sebzeleri ve meyveleri pisir pure haline getir dondur seklinde geciriyorum.





Artik kizlar ellerine aldiklari seyleri rahatca agizlarina goturebildikleri icin, kendi kendini besleme yontemine baslamis bulunuyoruz. ama aksam ogunundeki yogurt ve peynir leri ben yine kasikla yedirmeye devam edicem, kendileri biraz daha ii duruma gecene kadar. Gecen hafta ici yavas yavas basladik.

ilk olarak muz yedik, dun mango nun tadina baktik. ve bu sabahta kavun ve salataligi bir guzel test ettik. Guzel ama adrenalini yuksek bir olay, en azindan benim icin. Bogazlarinda kalir mi korkusu dehset bir sey, hangi kuzuyu takip edicegimi sasiriyorum.

Simdi oglen icin kabak ve sweet potato hasliyorum. bakalim begeneceklermi:)

Berna

Tuesday, June 15, 2010

yoga pants


Pijamalarla ilk gecemiz...



Ilkkez pijamalarla uyuduk, ve uzun sureden sonra ilkkez ciglik cigliga aglayarak uyuduk...

Gec kalmis 7. ay postu


maalesef cadi kizlarimin huysuzlugundan 7 ay postumuzu ancak 7.5 aylik olunca yazabildik. Gittikce buyumeye basladilar bu kuzular.
yeni yeni neler mi oldu:

Efe yi artik cok ii taniyoruz, her gordugumuzde ellerimizle tanimaya calisiyoruz; tabiki Efe vinnn
Defne hizli bir sekilde surunme olayina devam ediyor
Defne nin Duru nun oynadigi her oyuncaga dehset bir ilgisi var; hemen gidip elinden alip kendi oynamak istiyor
Duru geri geri emekleme olayina girdi sayilir.
Tam olarak oturamadik ama yari oturu vaziyet alir olduk
3 ogun yemek yemeye dewam
Dun ilkkez iki parcali pijama giyip uyuduk
Az da olsa BLW olayina girdik; dun ilk kez kendi kendilerine kayisi yediler. Tabiki bende adrenalin tavan yapti; yeter bu kadar heyecan diyip yarida kesdim. Onlarda bana kizip agladilar; neden kayisimizi elimizden aliyorsun diye.
Bazi gunler gunduz uyumayi tumden reddediyoruz, ve o gunler gun benim icin bitmez oluyor. Sevamli mizirdanan iki bebe:P
Keyfimiz cok yerinde olunca, sirt ustu yere yatip, elimizi agzimiza sokup miril miril konusuyoruz.
Hala jumper i cok seviyoruz ama yerde oynamakta hosumuza gidiyor.
Gunluk ictigimiz vitamine bayiliyoruz, icerken bir keyif bir keyif.

Anneden not: hala bir dis olayimiz yok. aslinda her mizmizlanmayi dise bagliyoruz ama sonrasinda birdey oldugu olmuyor. hadi bakalim.

Yukarida ki resim 7 ayimizda cekildi...